• 1399/09/18 - 14:23
  • تعداد بازدید: 214
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مرکز فرهنگی و هنری فردوس به مناسبت هفته جهانی معلولان برگزار کرد؛

نشست تخصصی رعایت حقوق کودکان با نیازهای ویژه در جامعه

نشست تخصصی«رعایت حقوق کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در جامعه» به صورت مجازی در مرکز فرهنگی وهنری کانون فردوس و با حضور اعضای نونگاه و نوجوان این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس، نشست تخصصی رعایت حقوق کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در جامعه را در پنجمین روز از هفته گرامیداشت معلولان با حضور علی اصغر حیدر آبادی کارشناس مسئول واحد توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان فردوس به صورت مجازی برگزار کرد.

در این نشست که با حضور مربیان، اعضای نونگاه و نوجوان این مرکز برگزار شد، حیدرآبادی   به بیان انواع معلولیت‌ ها پرداخت و به نمونه‌ هایی از آن در جامعه با آن مواجه می‌شویم   و رعایت حقوق این افراد در جامعه‌ اشاره کرد.

وی کمک به هم نوع و افراد دارای معلولیت را در فرهنگ ایرانی و اسلامی یک ارزش دانست و افزود:   مهم است که در نحوی برقراری ارتباط   با افراد دارای معلولیت با صبر، حوصله، مهربانی و البته شیوه‌های درست این کار را انجام دهیم.

این کارشناس با ذکر مصادیقی به حاضرین در این نشست توصیه کرد: لازم است که درخواست‌ های کمک   به افراد با نیاز ویژه، مودبانه و صبورانه مطرح شود یا برای برقراری ارتباط، علاوه بر ارتباط چشمی مناسب، خوب گوش دهیم و واضح صحبت کنیم، به حوزه سوال‌ های شخصی در خصوص معلولیت آنها ورود پیدا نکنیم  و با تغییر نگاه خود به این مورد توجه داشته باشیم که افراد با نیازهای ویژه در کنار محدودیت‌ هایی که دارند افرادی توانمند و با ظرفیت هستند.

حیدر آبادی در بخش صحبتهای خود به   معرفی نمونه‌هاییاز افراد موفق جامعه در حوزه‌های علمی و ورزشی و… پرداخت به سوالات اعضا در خصوص نحوی ارتباط با افراد با نیازهای ویژه پاسخ گفت.

گفتنی است این نشست همزمان با ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۹ و در پنجمین روز از هفته گرامی‌ داشت معلولان، به منظور رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی، به صورت مجازی برگزار شد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت