• 1399/11/15 - 11:01
  • تعداد بازدید: 316
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سومین روز از دهه فجر در کانون خراسان جنوبی برگزار شد؛

نشست مجازی نقش قصه گویی مادران در شکوفایی ذهن کودک

در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه (س) هفدهمین جلسه انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی با موضوع نقش قصه گویی مادران در شکوفایی ذهن کودک با حضور عفت تفضلی، مدرس قصه گویی و نمایش و برگزیده جشنواره‌های بین المللی قصه گویی از کانون استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در آستانه  فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام  زن و روز مادر، هفدهمین نشست انجمن قصه گویی  با موضوع «نقش  قصه گویی مادران در شکوفایی ذهن کودک» عفت تفضلی از مدرسین و هنرمندان قصه گوی  کانون استان هرمزگان به صورت مجازی برگزار شد.

بر همین اساس مدرس و میهمان این نشست به بیان تاریخچه‌ای از قصه گویی پرداخت و اضافه کرد: اگر چه که در گذشته قصه گویی توسط افراد حرفه ای و خاص انجام می شد اما در حال حاضر همه می توانند قصه بگویند و در این بین نقش والدین مهم و نقش مادر به دلیل رابطه نزدیک با فرزند پر رنگ‌تر است.

وی افزود: صدای مادر در قالب قصه گویی و لالایی برای کودک آرامش بخش است و برای این منظور لازم نیست مادر به تمام فنون قصه گویی آشنا باشد.

تفضلی با بیان اینکه در قالب قصه پیام‌های زیادی را می توان به کودکان ونوجوانان انتقال داد گفت: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و داشته های مورد انتظار والدین قصه گویی است وی می توان بسیاری از مشکلات کودک را با انتخاب قصه مناسب ازمنابع معتبر برطرف کرد.

وی کتاب‌های مصور را برای قصه گویی کودکان رده های سنی پایین مناسب دانست و تاکید کرد: استفاده از کتاب‌هایی با تصاویر جذاب اولین گام برای تربیت فرزندان قصه گو و کتاب‌خوان است.

این قصه گوی برگزیده بین المللی ادامه داد: والدین می توانند با استفاده از قصه علاقه مندی‌های فرزندان را شناخت و قدرت تخیل، دایره لغات، توانایی شنیداری و دیداری و... را در آنان تقویت کرد و باعث تربیت و رشد ذهنی، اجتماعی و اخلاقی در آنان شد.

وی مطالعه کتاب «هنر و فن قصه گویی» و کتاب «چه قصه ای بگوییم و چگونه قصه بگوییم» را به عنوان منبع مناسبی برای آشنایی بیشتر با فنون قصه گویی را به مربیان  و والدین توصیه کرد.

این مربی مسئول فرهنگی در خصوص بیان قصه های مذهبی به والدین توصیه کرد: بهتر است برای بیان این نوع از قصه ها کودکان را به بعد زیبای مذهب و با مناسب سازی قصه ها  آنان را با زیبایی‌های مذهب آشنا کرد.

تفضلی در ادامه ریشه بسیاری از اتفاقات زندگی را در کودکی دانست و به والدین یادآور شد با انتخاب کتاب‌های مناسب و خوانش آن برای کودک می توان به تربیت آنان کمک با پرهیز ازنصیحت مستقیم در قصه ها با این هنر از بسیاری از آسیب‌های جدی به کودکان جلوگیری نمود و آینده‌ای زیبا‌تر و با مشکلات کمتری برای آنها ترسیم نمود.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت